سفارش تبلیغ
صبا ویژن

روش مطالعه دروس عمومی با برنامه قطاری حرف آخر

روش مطالعه دروس عمومی با برنامه قطاری حرف آخر

4zcn_m2.png.jpg

 

بعد از اینکه دانش آموز نیاز به یک منبع آموزشی دارد که مطالب را کامل و با سرعت یاد بگیرد؛ دیگر دانش آموز باید به سراغ برنامه برود چون ما تو موسسه حرف آخر اعتقاد داریم دانش آموز با برنامه ریزی می تواند موفق شود. دانش آموز باید هر روز صبح بداند که باید چه منبعی را بخواند چگونه و در چه مدت زمانی بخواند چه تعداد سوال را در چه زمانی باید حل کند و اینکه باید چه درصدی را در منزل و در آزمون آزمایشی باید کسب کند خوب این دانش آموز در نهایت موفق می شود. وقتی با عدد حرکت بکنید حتماً موفق می شوید. شما نیاز به برنامه ریزی دارید و ما در هر دروس برای شما برنامه ریزی و برنامه سازی کرده ایم. محور اول برنامه ریزی روش مطالعه است. آیا به همان روشی که فیزیک را مطالعه می کنیم ریاضی هم باید مطالعه کنیم. اینجور نیست و هر کدام متفاوت است. مباحث در کنکور به سه صورت میاد. یکی پیش نیاز است که اول باید این مباحث را مطالعه کنید. دوم هم نیاز است یعنی کنار هم باید خوانده شود و قسمت سوم مبحث مستقل است. همه اینها را ما در یک پروژه فیلم آموزشی برای تک تک دروس آماده کرده ایم. اینکه کی کتاب و نمونه سوالات ان را بخواند ، کی سوال حل کند ، کی فیلم آموزشی را و به چه نحوی ببیند بطور کامل با جزئیات برای شما آماده شده است و به برنامه ای به نام برنامه قطاری تبدیل شده است. در این برنامه قطاری شما هر روز شروع می کنید به مطالعه کردن و در 1000 ساعت به کل پرونده کنکور بسته می شود. کنکور یعنی یکبار درست خواندن و دفعات بالای مرور. زمانیکه شما بتوانید در مدت 1000 ساعت مطالعه کنید و در دفعات بعدی به تعداد بالا مرور کنید قطعاً می توانید رتبه بگیرید. پس می تونید شروع طوفانی کنکور 1400 با حرف آخر رو با تهیه پکیج ها، شروع بکنید و رتبه خوبی تو آزمون سراسری کسب بکنید.

 

 

 

 

 

ادبیات

چیزی که بسیار مهم است ترتیب مطالعه هستش. واقعاً ادبیات مثل ساختمانی است که باید آجر به آجر از آن بالا برید نمیشه مثلاً طبقه سوم را ساخت. در ادبیات مباحث خیلی به هم ارتباط دارند. دستور زبان فارسی را می شود جزیره ای خواند. و احتیاج به چیزی ندارید البته بهتر است که پشت سر هم خواند ولی می شود تنها هم خواند. اما قرابت معنایی احتیج به لغت داره و نیاز به شناخت پیچ و خم هایی است. نیاز به این است که بدانید چطور باید بخوانید.

مسئله بعدی فراموشی در ادبیات است. مثلاً تاریخ ادبیات یا دستور زبان فارسی هست که یادشون میره. اما چکار باید کرد؟ مسئله بعدی حجم سوال و زمان پاسخگویی است که 2/43 ثانیه می باشد. پس زمان کم است ولی با کارهایی که مجموعه حرف آخر اتفاق افتاده این مشکل حل شده است. با همه این روش هایی که نا یاد دادیم میشه در مدت زمان کم آنها را حل کرد. ما برای حجم سوال و زمان کم هم راه حل داریم. راه حل بسیار ساده ای برای آنها داریم. گاهی اصلاً لازم نیست صورت سوال را بخوانید.

 

 عربی

اول اینکه ترجمه را برای شما در ابتدای کار جمع کردیم. ترجمه قبلاً 8 سوال کنکور بود ولی الآن حداقل 50-60% کنکور ترجمه است. یعنی 12 تا 14 سوال. بعد از آن مو به مو از فعل به بعد را توضیح دادم. اول ترجمه گفتم برای اینکه هر آزمونی که دانش آموز میده 50-60% بزنه ، اینقدر تکرار کردم که باورتون نمیشه. اولین پیشنهادم اینه که ترجمه را مثل فیلم سینمایی ببینید. بعد از ترجمه جز به جز مطالب را گفته ام بدون اینکه چیزی از قواعد جا بندازم. تدریس ترجمه 6 ساعت است. اما زمان پیشنهادی 13 ساعت و 20 دقیقه است. ترجمه سه مبحث آموزشی داره. سه قسمت اول جلسه یک، جلسه 2 و 3 کار تمام است. جلسه 4 تست است. جلسه به جلسه میانگین فیلم 1 ساعت و نیم است. بعد از اون تمام که شد فیلم و میاره اول فیلم و متوقف می کنه و خودش حل می کنه. یک 6 اعت دیگه هم می بینه و یک ساعت هم تست می زنه که راحت میشه 60% کنکورش. و روزی یک زمانی حدود 15 دقیقه هم باید برای لغت معنی بگذارید. مبحث بعدی فعل است. ماضی و مضارع را با صیغه به شما درس می دهم. در فعل جزگرایی هم کردم. بعد از حل تست سعی کنند خود حل تست و دوبار ببینند در قسمت تست فعل. بعد از فعل فقط تست هاشو فقط حل کنند. برای فعل 1 ساعت بیشتر وقت دادم هم برای متوقف کردن فیلم هم برای تست زنی دوباره. خیلی عمیق تر از کتاب فعل را به شما درس داده ام. مباحثی از فعل درآوردم که فقط حس میکنم در کنکور می آیند.من همه را با تمام ریزه کاری ها توضیح دادم. مبحث بعدی اسم است که حفظی ترین قسمت است. تایم اضافه هم گذاشتم که اگر خواستید می تونید تست ها را از اول بزنید. تست ها را باید خودتان بزنید. تحلیل صرفی هم برای اسم است و هم برای فعل که حتماً در کنکور می آید. من تکنیک حلش را به شما گفتم به همین دلیل است که زمان بیشتری برای شما گذاشته ام. تکنیک را در نیم ساعت گفته ام در نیم ساعت هم تست هایش را حل کرده ام. علامت ها اعراب را به شما یاد می دهم که حذف نشده اند که حتی می توانید برای ترجمه هم از آن استفاده کنید. علاوه بر اینکه مستقیم می تونه بیاد ، پیش نیاز هم هست. مطلب بعدی شکل است. 50 دقیقه این مطلب را یاد بگیرید. اینجا هم یک تکنیک به شما یاد داده ام. بعد از اون نواسخ است که نقش درون جمله است. که همه را کامل توضیح داده ام. یک ساختار کلی از ماجرای چند درس پایه ای گذاشته ام که نقش ها را خوب یاد بگیرید. بعد از این وارد منصوبات می شوید. هر کدام از اینها را 50 دقیقه درس دادم و 50 دقیقه اضافه گذاشته ام چون خیلی مهم هستند و 100% سوال از اینها میاد. از درک مطلب 2 تا 4 تا صدا میاد. 12-14 تا تست ترجمه مترادف و متضاد و محاوره ها هم هست. 15 دقیقه هر روز باید برای لغات و یکی هم محاوره ها وقت بذارید. از این 14 تا 5 تا 6 تا درک مطلب و تست های مرتبط به درک مطلب مثل تحلیل صرفی میاد. از انواع ضمیرها ، مشتق ها، انواع ل حتما سوال می دهند. شاید تست های لغت و محاوره را در قالب کلوز تست بیاورند. برای درک مطلب به تکنیک نیاز است که چگونه بخوانید و جواب دهید علاوه بر اینکه لغات را بلد باشید. باید در یک دقیقه درک مطلب را بخوانید و جواب دهید. برای درک مطلب باید لغت بلد باشید و چند تکنیک مهم. سعی کنید یک روز در میان درک مطلب بزنید. هر روز 15 دقیقه لغت بخوانید. ذهنتان بهتر است هر روز درگیر لغت باشد. در کنارش محاوره ها هم باید یاد بگیرید.

 

 

 

دین و زندگی

مجموعه آموزش ما صفر تا صد است. دانش آموز در هر سطحی باشد می تونه از این فیلم ها با اطمینان کامل استفاده کند و خودش را برای درصدهای بالا آماده کند. برای این بازه زمانی چیزی که من پیشنهاد میکنم این است که اول به سراغ مجموعه سال دوازدهم بروند. چون در مجموعه سال دوازدهم درس توحید شناسی را بصورت ترکیبی با دهم و یازدهم سوال می دهند. یا درس پنج سال دوازدهم بحث قضا و قدر که در سال های گذشته سوال هایش کاملاً ارتباطی با پایه بوده. خیلی از بچه ها بار اولشون است که این درس ها رو می خونن اول به سراغ سال دوزادهم بروند یکبار با دیدن فیلم ها روی نکات مسلط شوند و نکته های ترکیبی و پیش نیازهارو یاد بگیرند . بعد سراغ سال یازدهم می آیند. یکی از دلایل خواندن دوازدهم در مرحله اول این است که از این پایه امتحان نهایی دارید و شرط معدل هم در کنکور بر قرار است. یازدهم مثل دوازدهم حجم مطلب زیادی دارد. در انتها هم دهم را پیشنهاد می کنم چون مباحث دهم خیلی ساده است. و تایم دی وی دی ها هم خیلی کوتاه است و پیچیدگی زیادی ندارد و دانش آموز با یکبار خوندن می تونه به تمام مطالب مسلط بشه.

 

 

زبان انگلیسی

درس به درس برای شما سیستم را چیده ام. شیب ملایمی برای شما گذاشته ام برای شما که ممکن است شما در زبان زیاد خوب نباشید. که از همان روز اول که ما من شروع می کنید که اگر با وضعیت ضعیف با من شروع می کنید در روز آخر با وضعیت خیلی خوب خارج می شوید. درس به درس ، لغات و گرامر جدا گفته شده فقط کافیست دل بدید به درس. پس داوطلب اول باید دهم را کار کند بعد برود یازدهم بعد هم دوازدهم. مجموعه ای که تولید شده به درد همه داوطلبان می خورد با هر سطح درسی که هستند. حتی اگر دانش آموزی صفر وراد مجموعه شود ولی در نهایت این مجموعه با احساس خوبی از آن خارج می شوند. اما دانش آموزانی که با خواندن زیاد هم باز 50 تا 60% میزنند باید چه کنند؟ برای این دانش آموزان هم ما برنامه ای داریم.